Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michu
zadomowiony

Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:39, 10 Mar 2012 Temat postu: Remont drogi nr 336 w Wilkszynie-uwagi, opinie i sugestie |
|
|
Proponuję aby w tym temacie dzielić się uwagami, opiniami i sugestiami dotyczącymi obecnego remontu drogi numer 336 w Wilkszynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
horst1969
zasłużony VIP

Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:18, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Moja opinia (laika) jest taka:
Mam wątpliwość co do samego projektu tej modernizacji,
Zakłada sie wymianę podbudowy tylko miejscowo dla jednego pasa ruchu (prawego) i to tylko na szerokości średnio 2m od krawędzi istniejącej drogi - pobocza będą tylko utwardzone destruktem asfaltowym o gr. 10 cm.
A dlaczego tylko ten pas ulega ponadnormatywnym ugięciom? Bo jadą nim załadowane kruszywem samochody wielkotonażowe. Ale projekt nie uwzględnia tego nacisku. Zainteresowanych odsyłam do opracowania DSDiK na stronie internetowej, do fragmentu dotyczącego obliczania współczynnika L dla udziału przejazdów pojazdów o nacisku 115kN. [link widoczny dla zalogowanych]
Założono tylko kategorię ruchu KR3 (nacisk 110kN) bez obliczeń całkowitej skumulowanej liczby osi obliczeniowych odpowiadającej dwudziestoletniemu okresowi eksploatacji przy udziale ruchu pojazdów o nacisku 115kN.
W dokumentacji geotechnicznej wyraźnie widać problem drogi 336 na całej jej długości (już wychodzi on na wyremontowanym odcinku Pisarzowice-Brzezinka Śr.) a mianowicie, cyt. "obecny system odwadniania nie jest skuteczny".
Moim zdaniem stojąca woda w rowach zwiększa plastyczność skarp (a nie ma ich wymiany) i dochodzi do ugięć na krawędziach jezdni, co doprowadza warstwy bitumiczne do pękania.
Wnioski:
- wykonanie generalnego remontu melioracji całego terenu i/lub
- wykonanie kanalizacji deszczowej (wraz z komunalną)
- wykonanie wymiany podbudowy w całym pasie ruchu wraz z poboczem
- wykonanie grubszych warstw bitumicznych w związku z ruchem wielkotonażowym (lub budowa innego połączenia kopalni kruszyw z DK)
Niech się mylę, ale po tym remoncie kolejna degradacja tej drogi nastąpi za 3-5 lat.
Co do wykonawstwa tego remontu, to temat na kolejny post.
Zapraszam do sykusji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jerzyk
zasłużony VIP

Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:49, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje, czy założenia nacisku na drogę w projektowanym remoncie drogi, o których wspomniał horst, to są te najbardziej aktualne ? Gdyż jakieś pół roku temu, Jacek pisał
Jacek napisał: | Droga zostanie miejscami także poszerzona i będa też przebudowane bodaj trzy przepusty pod nią. Klasyfikację drogi zmieniło województwo po tym jak "rozjechała" się droga w Pisarzowicach. Moim zdaniem to dobra wiadomość, że ktoś podszedł do tej inwestycji z głową, bo pakować takie pieniądze w jezdnię, która po 2 latach się rozwali to pomyłka. |
Jacek pisał to po rozmowie z wójtem, i w związku z tym istotnym jest czy projekt został zmieniony w taki sposób, uwzględniając, że jest to droga wojewódzka oraz czy uwzględnia w odpowiednim stopniu fakt, że jest ona dojazdówką do kopalni kruszyw ?
Jako, że nie jestem specjalistą, to nie potrafie ocenić wymogu nacisku w kilonewtonach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lukas
użytkownik

Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:09, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A dlaczego nikt nic nie mowil na etapie projektu? Juz byl od dłuższego czasu dostepny i szczegółowo pokazany.
Cześć drogi ma mocniejsza podbudowę więc nie trzeba jej wymieniać. Kiedys droga była węższa a czesc dorobiono ze słaba jakością wykonania.
Pamiętajcie, ze są jeszcze inspektorzy nadzoru, ktos to nadzoruje czy jest zgodnie z projektem.
Droga do Pisarzowic ma gorszą klasę nosnosci przeciez.
A projekty i wyliczenia zostawmy uprawnionym do tego i wierzmy, ze za ich pieczatka idzie w parze z wiedza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lukas dnia Nie 22:10, 11 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
horst1969
zasłużony VIP

Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:32, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Lukas napisał: | Cześć drogi ma mocniejsza podbudowę więc nie trzeba jej wymieniać. |
A skąd to wiesz? A jeśli "mocniejszą", to jaką?
Co do projektu, to pewnie były uwagi, bo jest napisane że zwiekszono KR z 2 na 3 po sugestiach Zarządcy drogi.
Nikt nie policzył natomiast % ruchu ciężkich pojazdów, bo oficjalnie one tędy nie jeżdżą, więc KR3 tez jest dobrane na czuja. No ok, ale to i tak nie zmienia faktu, że jak nie będzie funkcjonować dobrze odwodnienie to szkoda tego remontu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mike
użytkownik

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:14, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak na razie to zburzyli kawał betonu i (niechcący) zasypali nim rów z odprowadzeniem wody wzdłuż 336...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
horst1969
zasłużony VIP

Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 2:23, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
taaa bo ponoć gmina ma przyjąć gruz betonowy (patrz pytania do przetargu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:54, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z projektem na szerokosci 2 m wymienianej podbudowy pod warstwa kruszywa powinna zostac wykonana stabilizacja gruntu cementem. jezdze tamtendy codziennie i nie widzialam sprzetu do stabilizowania lub gotowej stabilizacji, a na pewnych odcinkach wykonano juz podbudowe pod asfalt. Czyzby Berger oszczedzal na korytowaniu i stabilizacji?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
habeer
starszy użytkownik

Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 120
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisarzowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:56, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Mike , to zburzenie kawału betonu to nie berger, tylko archeolog w ramach wykopalisk w kierunku pozyskania prętów stalowych spieniężalnych w skupie złomu. sam widziałem jak mocował się z nimi jakiś tydzień temu o ile mówimy o tych betonach niedaleko koło Gazeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mike
użytkownik

Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:43, 17 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
hehe to niezły musiał mieć sprzęt ten archeolog aby taki beton skruszyć Choć takich poszukiwań nie wykluczam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
habeer
starszy użytkownik

Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 120
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisarzowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:38, 17 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jaki sprzęt - młotasek, majzelek plus zapał do pracy motywowany wizją zdobycia monetek po spieniężeniu żelastwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 0:30, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to prawda, że w kwietniu, na czas remontu przepustów (mostków) droga będzie całkiem zamknięta i będziemy jeździć przez Brzezinę? Słyszałem dziś takie plotki... oby tylko plotki, bo to podobno ma potrwać miesiąc.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jerzyk
zasłużony VIP

Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:09, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
trzeba będzie w kwietniu wziąć urlop
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
askend
wyjadacz

Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 1039
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:41, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Do transportu pozostaną tylko rowery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jerzyk
zasłużony VIP

Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilkszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:08, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
będziesz potrzebował kogoś do pomocy, bo będziesz miał tylu chętnych na serwis, szczególnie amortyzatorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|